ads

اولین واقعه مثبت پولیو در سال 2017 میلادی در ولایت قندهار ثبت شد

مسولان  صحی در ولایت قندهار از ثبت نخستین واقعه مثبت  پولیو در سال روان میلادی  خبر دادند. به گفتۀ آنان، یک کودک به نام راضیه در منطقه موسوم به لویه ویاله در مربوطات شهر قندهار مرکز این ولایت به بیماری فلج مبتلا شده است. سید کمال‌شاه یک مسؤول بخش واکسین ادارۀ حمایت از کودکان سازمان […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
14 دلو 1395
اولین واقعه مثبت پولیو در سال 2017 میلادی در ولایت قندهار ثبت شد

مسولان  صحی در ولایت قندهار از ثبت نخستین واقعه مثبت  پولیو در سال روان میلادی  خبر دادند.
به گفتۀ آنان، یک کودک به نام راضیه در منطقه موسوم به لویه ویاله در مربوطات شهر قندهار مرکز این ولایت به بیماری فلج مبتلا شده است.
سید کمال‌شاه یک مسؤول بخش واکسین ادارۀ حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، ثبت این واقعۀ تازه مثبت پولیو در ولایت قندهار را تأیید می کند.
او می گوید:  این نخستین واقعه مثبت در سال 2017 میلادی است و آنان نگران اند که تاکنون ویروس ای بیماری در قندهار وجود دارد و باید تمام خانواده‌های ساکن در این منطقه حتماً تمامی کودکان شان را واکسین کنند.
از سوی هم احمدشاه مسؤول بخش پروگرام واکسین پولیو در ریاست صحت عامۀ قندهار می گوید: ساکنان منطقه که این کودک به بیماری فلج مبتلا شده است اجازه نمی دهند که کودکان شان واکسین شوند؛ اما پس از ثبت این واقعه چهار خانواده دست از مخالفت برداشته اند.
این در حالیست که سال گذشته در سراسر کشور13 واقعه مثبت پولیو به ثبت رسیده بود که از میان  هفت مورد آن در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و یک مورد آن هم در ولسوالی شاه ولی کوت قندهار به ثبت رسیده بود.
از سوی هم درحال حاضر افغانستان، پاکستان و نایجریا سه کشور در جهان اند که تاکنون ویروس پولیو زندگی کودکان در این کشورها ها  تهدید می‌کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA