ads

اولین مسابقه والیبال دختران بامیانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان

نخستین مسابقه والیبال بین دختران بامیانی برای محو خشونت و تبعیض علیه زنان، روز سه شنبه در جمنازیوم ورزشی “روح الله نیکپا” برگزار شد.

نویسنده: The Killid Group
19 قوس 1393
اولین مسابقه والیبال دختران بامیانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان

نخستین مسابقه والیبال بین دختران بامیانی برای محو خشونت و تبعیض علیه زنان، روز سه شنبه در جمنازیوم ورزشی “روح الله نیکپا” برگزار شد.
ولایت بامیان، یکی از ولایات امن و با فضائی مناسب برای رشد زنان می باشد که آنان می تواند بدون هیچ گونه تهدید امنیتی و فرهنگی به ورزش و فعالیت های فرهنگی وهنری روی آورند.
این مسابقه از طرف سازمان ملل متحد با همکاری ریاست معارف و امور زنان بامیان تحت عنوان “کمپاین 16 روزه محو خشونت علیه زنان” با اشتراک صدها تماشاچی برگزار شد.
مسوولان برگزار کننده، هدف از راه اندازی این مسابقه را تطبیق کمپاین 16 روزه محو خشونت علیه زنان در ولایت بامیان دانسته، گفت: این کمپاین از تاریخ 25 نوامبر الی 10 دسمبر همه ساله در تمام نقاط جهان برگزار می شود.
محمد علی دانش، نماینده بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد در بامیان می گوید: این برنامه از طرف سازمان ملل متحد و با همکاری ارگان های دولتی بامیان برای محو خشونت علیه زنان برگزارش شده است.
این مسابقه بین لیسه های کارته صلح و نسوان مرکز بامیان برگزار گردیده بود که تیم کارته صلح 2 مقابل صفر، پیروز این مسابقه شد.
نسرین، یکی از ورزشکاران والیبال می گوید: ما خشونت را نمی پذریم و با ورزش نشان می دهیم که ما هم انسانیم و از حق مان دفاع می کنیم.
این ورزشکاران از نبود امکانات، مکان های ورزشی، رسم و رواج های ناپسند شکایت داشته، از مسوولان می خواهند که توجه خاص به ورزش بانوان صورت گیرد.
اسحاق هاشمی، مدیر تربیت بدنی و سپورت ریاست معارف بامیان می گوید: شکایت ورزشکاران به جاست، چون ورزشکاران طبقه اناث در بامیان از داشتن امکانات و مکان های ورزشی محروم هستند.
فعالین مدنی بامیان برگزاری چنین برنامه ها را برای مبارزه و کاهش خشونت علیه زنان بسیار مفید و مثبت ارزیابی می کنند.
حسین داد احمدی، مسوول ولایتی مجتمع جامعه مدنی افغانستان”مجما” در بامیان به کلید گفت: دختران با ورزش کردن، سنت تعصب و تبعیض را از بین می برند.
این در حالی است که پیش از این نیز دو مسابقه بایسکل رانی بین دختران بامیانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان، برگزار شده بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA