ads

اوباما به پيروزي جنگ در افغانستان می‌اندیشد

رییس جمهور امريكا استراتیژی جنگ افغانستان را بعد از تقریباً دو ساعت جلسه با مقامات امنیت ملی ایالات متحد در کاخ سفید، نهایی كرد.

نویسنده: The Killid Group
24 قوس 1389
اوباما به پيروزي جنگ در افغانستان می‌اندیشد

بارک اوباما، رییس جمهور امريكا، تجدید نظر استراتیژی جنگ افغانستان را نهایی كرد.

به گفته مقامات کاخ سفید، رییس جمهور امريكا استراتیژی جنگ افغانستان را بعد از تقریباً دو ساعت جلسه با مقامات امنیت ملی ایالات متحد در کاخ سفید، نهایی كرد.

تجدید نظر در مورد استراتیژی جنگ افغانستان نهايي شده و قرار است تجدید نظر در مورد استراتیژی جنگ افغانستان فردا به همه مردم اعلام شود.

در دسمبر سال 2009، رییس جمهور امريكا استراتیژی جنگ افغانستان را طرح ریزی کرد و هدف آن درهم شکستن شبکه القاعده و گروه طالبان بود.

مقامات امريكایی از ماه‌ها به این سو، گفته اند كه تغییر عمده در استراتیژی جنگ افغانستان به وجود نخواهد آمد.

به گفته مقامات امريكایی، تجدید نظر استراتیژی، پیشرفت‌هایي که در برابر طالبان در شرق و جنوب افغانستان صورت گرفته را مورد ستایش قرار خواهد داد، ولی چالش‌های جدی که در جنگ افغانستان باقی مانده را شناسایی خواهد كرد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشته است كه امريكا و متحدانش جنگی را در افغانستان آغاز کرده اند که از حمله دهه 1980 شوروی به این کشور طولانی تر شده و استراتيژي آن نيز به تدريج تغییر کرده است.

در گزارش فرانس پرس آمده است كه اين جنگ در سال 2001 با عنوان جنگ ضد تروریزم آغاز شد.

جورج دبلیو بوش رییس جمهور وقت امريكا با اعلام ” جنگ ضد تروریزم” حمله به افغانستان را به منظور هدف قرار دادن شبکه القاعده و سرکوب رژیم طالبان در این کشور به علت پناه دادن به اسامه بن لادن سرکرده شبکه القاعده آغاز كرد.

اين جنگ پس از حمله امريكا بر عراق به جنگ فراموش شده تبديل شد.

بوش با حمله بر عراق، توجه خود را به عراق معطوف كرد.

اكنون باراك اوباما دوباره مي خواهد به پيروزي در اين جنگ بيانديشد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA