ads

اوباما بر پیگرد عاملان کودتای اخیر در ترکیه تاکید کرد

بارک اوباما، رییس جمهور امریکا، دیروز در حاشیه نشست سران گروه بیست در چین، با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیدار کرد.
براساس گزارش رسانه‌های امریکایی، رییس جمهور اردوغان، در این دیدار با همتایی امریکایی‌اش گفته است که وزیران داخله و عدلیۀ ترکیه به واشنگتن خواهند رفت تا با مقام‌های امریکایی، در مورد استرداد فتح الله گولن، روحانی ترک که متهم به سازماندهی کودتا است، به گونه مشترک کار کنند

نویسنده: zekria
15 سنبله 1395
اوباما بر پیگرد عاملان کودتای اخیر در ترکیه تاکید کرد

بارک اوباما، رییس جمهور امریکا، دیروز در حاشیه نشست سران گروه بیست در چین، با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دیدار کرد.
براساس گزارش رسانه‌های امریکایی، رییس جمهور اردوغان، در این دیدار با همتایی امریکایی‌اش گفته است که وزیران داخله و عدلیۀ ترکیه به واشنگتن خواهند رفت تا با مقام‌های امریکایی، در مورد استرداد فتح الله گولن، روحانی ترک که متهم به سازماندهی کودتا است، به گونه مشترک کار کنند.
با این حال، رییس جمهور اوباما، وعده سپرد که امریکا در کشانیدن مسوولان کودتا به عدالت، با ترکیه همکاری خواهد کرد.
براساس این گزارش، روسای جمهور امریکا و ترکیه، روی تلاش‌های نظامی علیه گروه‌های تروریست نیز صحبت کرده‌اند.
رییس جمهور ترکیه گفته که جنگ کشورش بر ضد تمام سازمان‌های افراطی در سوریه و عراق ادامه خواهد یافت.
به گفته‌ای رییس جمهور اردوغان، دیروز در دیدار اش با رییس جمهور اوباما، در مورد سرکوب گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه تأکید کرده و گفته است که میان تروریزم، نباید خوب و بد را تفکیک کرد.
این در حالیست که بینالی ایلدریم، صدر اعظم ترکیه، از موفقیت عملیات نظامی در مرز سوریه خبر می‌دهد.
او تاکید می‌کند، گروه‌های مسلح سوری مورد حمایت این کشور خط مرزی ترکیه – سوریه را از وجود تمام گروه‌های تروریستی پاک‌سازی کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA