ads

انتخابات ایران: آرای حسن روحانی از مرز 52% گذشت

تازه ترین خبرها از نتایج شمارش آرا در ایران حاکی است که  حسن روحانی، نامزد میانه رو 52 درصد آرا را از آن خود کرده است. روحانی 64 ساله، عالم دینی است، به زبان انگلیسی مسلط است. از چهره های نام آشنای مذاکرات هسته یی ایران به شمار می رود.  

 

تازه ترین خبرها از نتایج شمارش آرا در ایران حاکی است که  حسن روحانی، نامزد میانه رو 52 درصد آرا را از آن خود کرده است.

روحانی64 ساله، عالم دینی است، به زبان انگلیسی مسلط است. از چهره های نام آشنای مذاکرات هسته یی ایران نیز به شمار می رود.

روز گذشته نزدیک به پنجا میلیون نفر واجدان شرایط رای دهی به پای صندوق های رای رفتند. به گزارش “پرس تی وی” به دلیل حضور گسترده مردم، زمان رای دهی تا نیمه های شب گذشته تمدید شده بود.

تازه ترین گزارش ها حاکی است که حسن روحانی بیش از پنج میلیون رای را به خود اختصاص داده است و “محمد باقر قالیباف” شهر دار تهران در رده دوم قرار دارد.
در انتخابات ایران شش نامزد رقابت می کنند. در صورتی که نامزد پیش‌تاز نتواند آرا 50 به علاوه یک درصد را آز آن خود کند، انتخابات بین دو نامزد پیشتاز در 21 ماه جون به دور دوم خواهد رفت.

مصطفی نجار، وزیر داخله ایران گفته است که پس از اعلام نتایج انتخابات، نامزدهای معترض،  سه روز وقت دارند تا شکایت های شان را به شورای نگهبان پیشکش کنند.

انتخابات 2013 در ایران در حالی بر گزار می شود که در سال 2009 نتایج انتخابات در ایران با واکنش های گسترده مردم در اعتراض به تقلب و دخالت رهبر دینی ایران همراه بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA