ads

امریکا آموزش نیروهای هوایی افغان را سرعت می‌بخشد

نظامیان امریکایی، از سرعت بخشیدن به آموزش نیروهای هوایی افغانستان خبر می‌دهند.
به گفته‌ای نظامیان امریکایی، آنان این کار را به هدف ارتقای توانمندی‌های نیروهای هوایی افغان انجام می‌دهند که بتوانند نیروهای امنیتی و دفاعی را در میدان‌های نبرد همکاری کنند

نویسنده: zekria
9 سنبله 1395
امریکا آموزش نیروهای هوایی افغان را سرعت می‌بخشد

نظامیان امریکایی، از سرعت بخشیدن به آموزش نیروهای هوایی افغانستان خبر می‌دهند.
به گفته‌ای نظامیان امریکایی، آنان این کار را به هدف ارتقای توانمندی‌های نیروهای هوایی افغان انجام می‌دهند که بتوانند نیروهای امنیتی و دفاعی را در میدان‌های نبرد همکاری کنند.
نیروهای هوایی افغانستان، در حال حاضر در دو پایگاه آموزشی نظامی در امارات متحده عربی و جمهوری چک با کمک 11.2 ملیارد دالر از سوی امریکا آموزش می‌بینند.
ترنت مورو، یکی از نظامیان امریکایی که مسوولیت آموزش نیروی‌های هوایی افغانستان را بر عهده دارد، می‌گوید: “این نخستین برنامه آموزشی کامل به هدف آموزش نیروهای هوایی افغانستان در امارات متحده عربی و جمهوری چک می‌باشد.”
به گفته او، در حال حاضر، به تعداد 87 افسر افغان از این دو پایگاه آموزشی نظامی فارغ‌التحصیل شده‌اند و 111 افسر دیگر تحت آموزش قرار دارند.
از سوی هم، قرار است 125 افسر دیگر تا پایان سال روان میلادی به هدف آموزش به این پایگاه‌ها اعزام شوند.
این در حالیست که امریکا اخیراً پروسه تحویل‌دهی طیاره‌های جنگی به هدف تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را سرعت بخشیده و تاکنون ده‌ها فروند طیاره نظامی و ترانسپورتی را در اختیار نظامیان کشور قرار داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA