ads

امروز از بیست و هشتمین سال‌روز خروج اتحاد شوروی پیشین از افغانستان تجلیل خواهد شد

بیست وششم دلو مصادف است به بیست و هشتمین سال‌روز خروج اتحاد شوروی پیشین از افغانستان که قرار است امروز از بیست وششم دلو در کابل و بسیاری از ولایت های کشور تجلیل صورت گیرد. حکومت افغانستان هم امروز را به همین دلیل در سراسر کشور رخصتی عمومی اعلام کرده است. اردوی 120 هزار نفری […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
26 دلو 1395
امروز از بیست و هشتمین سال‌روز خروج اتحاد شوروی پیشین از افغانستان تجلیل خواهد شد

بیست وششم دلو مصادف است به بیست و هشتمین سال‌روز خروج اتحاد شوروی پیشین از افغانستان که قرار است امروز از بیست وششم دلو در کابل و بسیاری از ولایت های کشور تجلیل صورت گیرد.
حکومت افغانستان هم امروز را به همین دلیل در سراسر کشور رخصتی عمومی اعلام کرده است.
اردوی 120 هزار نفری شوروی سابق با اشغال افغانستان در 6 جدی سال 1358 ببرک کارمل به قدرت رساند؛ اما پس از جهاد و مقاومت افغان ها ، در 26 دلو 1367 با تحمل تلفات سنگین جانی ومالی مجبور شد که کشور را ترک کند.
با این حال عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی با پخش خبرنامۀ به مناسبت این روز می گوید: تهاجم اردوی تا دندان مسلح اتحاد جماهیر شوروی سابق هزینه‌های سنگین برای کشور و ملت افغانستان دربرداشت و صدها هزار شهروند کشور را به‌ خاک و خون افگند؛ اما برای اولین‌بار بود که قشون سرخ در برابر مقاومت مردم شکست خورد.
رئیس اجراییه تاکیده کرده است که، راه و آرمان کسانی که در برابر شوروی سابق کشته شدند فرا روی انان قرار دارد و در تحقق اهداف و آرزوهای‌شان همچنان خود را مسوول و مکلف می‌دانند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA