ads

افغانستان در المپیک کشور های اسلامی شش مدال برونز گرفت

کاروان ورزشی کمیتۀ ملی المپیک افغانستان، در بازی‌های المپیک همبستگی کشور های اسلامی سال ۲۰۱۷ که در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شده بود، به کسب شش مدال برونز دست یافت.

نویسنده: zekria
2 جوزا 1396
افغانستان در المپیک کشور های اسلامی شش مدال برونز گرفت

کاروان ورزشی کمیتۀ ملی المپیک افغانستان، در بازی‌های المپیک همبستگی کشور های اسلامی سال  ۲۰۱۷ که در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شده بود، به کسب شش مدال برونز دست یافت.
براساس اطلاعات ارایه شده از سوی این کمیته در کابل، مشتاق حسن، مصطفی نورستانی، احمد سخی عطایی و حکمت الله بیگزاده در بخش زورخانه‌یی و عبدالرزاق رضایی در بازی ووشو توانستند مدال برونز را کسب و برای کشور شان افتخار بیافرینند.
این رقابت‌ها که شب دوشنبه در باکو پایان یافت، افغانستان توانست با کسب مدال‌های یاد شده در بین ۵۸ کشور اشتراک کننده، جایگاه ۳۵ ام را کسب کند.
از سویی هم، تیم زورخانه‌یی افغانستان در بخش تیمی حایز مقام سوم شد و یک مدال تیمی برونز را نیز نصیب گردید.
با این حال، ربانی ربانی، رییس این کاروان ورزشی کمیتۀ ملی المپیک، می‌گوید: “بدلیل عدم پرداخت مصارف مالی ورزشکاران از سوی دولت، آنان موفق نشدند که رقم تعیین شدۀ بازیکنان را با خود به باکو ببرند.
به گفتۀ او؛ قرار بود ۱۸۰ ورزشکار در ۲۰ رشتۀ ورزشی در این رقابت‌ها شرکت کنند که در آن ۴۰ دختر نیز شامل بود؛ اما در این رقابت‌ها تنها ۳۰ ورزشکار در ۹ رشتۀ ورزشی از افغانستان شرکت کرده بودند.
گفتنیست که، ورزشکاران افغان در رشته‌های اتلتیک، پهلوانی، جودو، تکواندو، ووشو، کشتی آزاد و بند و بغل و رقابت‌های زورخانه‌یی رقابت کردند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA