ads

افغانستان برنده سومین دور مسابقه بین‌المللی دوش ماراتونِ بامیان شد

سومین دور مسابقه بین المللی دوش ماراتون با اشتراک بیش از 350 ورزشکار مرد و زن از 15 کشور، در مقابل مجسمه های تخریب شده‌ی بودا در ولایت بامیان برگزار شد.

نویسنده: abdali
5 عقرب 1396
افغانستان برنده سومین دور مسابقه بین‌المللی دوش ماراتونِ بامیان شد

سومین دور مسابقه بین المللی دوش ماراتون با اشتراک بیش از 350 ورزشکار مرد و زن از 15 کشور، در مقابل مجسمه های تخریب شده‌ی بودا در ولایت بامیان برگزار شد.

در سومین دور مسابقه بین المللی دوش ماراتون محمد کریم یاقوت از افغانستان، دیوید از کشور آسترالیا به ترتیب مقام های اول و دوم را به دست آوردند.

جیمس یکی از مسئولان، هدف از برگزاری مسابقه ماراتون را در ولایت بامیان، رشد و تشویق جوانان در بخش ورزش و معرفی بامیان به جهانیان عنوان کرد.

این مسابقه از سوی نهاد ماراتون افغانستان با همکاری اداره محلی بامیان و کمک مالی شرکت مخابراتی اتصالات در مرکز بامیان برگزار شد.

این مسابقه شامل دو بخش بود که به فاصله های 42 و 10 کیلومتر دایر شد. بخش اول مسابقات با اشتراک 150 ورزشکار به شمول 50 زن دایر شد.

محمد کریم یاقوت که فاصله 42 کیلومتر را در دو ساعت و 59 دقیقه طی کرد، توانست مقام نخست این مسابقات را از آن خود کند.

آقای یاقوت می‎گوید که بامیان مناسب‌ترین مکان برای ورزش دوش است.

در این مسابقات ورزشکاران از کشورهای آسترالیا، ایالات متحده امریکا، روسیه، انگلستان، تایلند، کولمبیا، سویس، فرانسه، آلمان، چک، تایوان، سویس، ایران و افغانستان شرکت کردند.

دیوید از کشور آسترالیا برنده مقام دوم این مسابقات امیدوار است سال آینده اکثر ورزشکاران به افغانستان بیایند و در چنین مسابقات اشتراک کنند.

در بخش دوم یا 10 کیلومتر بیش از 200 ورزشکار شرکت داشتند که 150 نفر آن را دختران تشکیل می‌داد.

زهرا رضائی در بخش 10 کیلومتر و در بین دختران مقام اول را کسب کرد. او می گوید که ورزش برای صحت انسان مفید می باشد و باید دختران مانند پسران ورزش کنند و در مسابقات ملی و بین المللی شرکت کنند.

بامیان از جمله امن‌ترین ولایت های کشور به شمار می‌رود. این ولایت سالانه میزبان ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی می‌باشد.

عبدالرحمن احمدی سخنگوی والی بامیان هدف از برگزاری این مسابقه را، جلب و جذب توریستان و معرفی ساحات تاریخی و باستانی و مناظر طبیعی ولایت بامیان می‌داند و می گوید که اداره محلی بامیان از برگزاری چنین برنامه ها استقبال می کند.

گفتنی است که با برگزاری جشنواره ها، برنامه های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی در این ولایت، امسال بیش از 300 هزار گردشگر داخلی و در حدود هزار گردشگر خارجی از ولایت بامیان دیدن کرده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA