ads

افغانستان از پیامد گفتگو های اخیر میان کابل، اسلام و آباد ولندن خوشبین است

مقام های سفارت افغانستان در اسلام آباد می گویند: در مذاکرات اخیر میان مقام های افغانستان و پاکستان، شاهد پیشرفت‌ها در زمینه تعهد برای هماهنگی صادقانه و بدون تبعیض در مبارزه علیه تروریزم می باشند. عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان به رسانه ها گفته است که، گفتگوی مقام های افغان و پاکستانی در لندن […]

نویسنده: ISMAT MAYAR
2 حمل 1396
افغانستان از پیامد گفتگو های اخیر میان کابل، اسلام و آباد ولندن خوشبین است

مقام های سفارت افغانستان در اسلام آباد می گویند: در مذاکرات اخیر میان مقام های افغانستان و پاکستان، شاهد پیشرفت‌ها در زمینه تعهد برای هماهنگی صادقانه و بدون تبعیض در مبارزه علیه تروریزم می باشند.
عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان به رسانه ها گفته است که، گفتگوی مقام های افغان و پاکستانی در لندن بسیار مهم است و در جریان یک ماه آینده تحولات بنیادی در مبارزه علیه تروریزم مشاهده خواهد شد.
نشست سه جانبه با حضور افغانستان، پاکستان و بریتانیا هفته گذشته در لندن برگزار شد که در آن مشاور امنیت ملی افغانستان مح و سفیر افغانستان در پاکستان اشتراک داشتند.
با این حال زاخلیوال می افزاید: اگر تا یک ماه آینده به آنچه که در این نشست توافق شده است، عمل صورت گیرد، افغانستان نتایج بعدی این گفتگو را ها نیز مثبت ارزیابی می کند.
به گفتۀ او، یکی از کارهای مهم که باید صورت گیرد، اقدام علیه تروریستانی است که کابل پیشتر فهرست این افراد را به پاکستان تسلیم کرد.
این در حالیست که در تازه ترین مورد، صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور در واشنگتن گفته است که افغانستان از پاکستان نمی خواهد طالبان را به پای میز مذاکرات صلح حاضر کند؛ زیرا به گفته او اسلام آباد در بخش تامین صلح و ثبات در کشور صداقت ندارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA