ads

افزایش گلخانه ها و حاصلات آن در غرب کشور

از یک سال بدینسو در حوزه غرب کشور، فرهنگ ساخت گلخانه های زراعتی  افزایش یافته و دهاقین توانسته اند از این طریق حاصلات خوبی را در فصل زمستان برداشت کنند.

نویسنده: The Killid Group
10 حمل 1394
افزایش گلخانه ها و حاصلات آن در غرب کشور

از یک سال بدینسو در حوزه غرب کشور، فرهنگ ساخت گلخانه های زراعتی  افزایش یافته و دهاقین توانسته اند از این طریق حاصلات خوبی را در فصل زمستان برداشت کنند.
در این گلخانه ها که اکثرا بادرنگ و دیگر سبزیجات کشت می شود، توانسته بازار خوبی را پیدا کند.
گفته می شود تنها در ولایت هرات بیش از 45 گلخانه  زراعتی می باشد که صد ها تن در این گلخانه ها مصروف کار شده و روزانه حاصل برداری می کنند.
حمیدالله ناصری، رئیس عمومی ترویج زراعت ولایت هرات می گوید: هر گلخانه در ولایت هرات 600 متر مربع مساحت دارد که در یک سال در این گلخانه ها 30 تن بادرنگ تولید می شود.
وی می افزاید: علاقمندی دهاقین به ایجاد گلخانه های استندرد در این ولایت افزایش یافته و همه ساله آمار گل خانه ها در این ولایت بیشتر می شود.
از سویی هم مسوولان در ولایت غور نیز از علاقمندی مردم به ایجاد گلخانه ها در این ولایت ابراز خوشبینی نموده، می گویند: هم اکنون بیش از 200 گلخانه زراعتی  در این ولایت تولیدات دارد.
محمد امین توخی، معاون والی غور می گوید: گلپی، کلمبرگ و بادرنگ از عمده ترین  حاصلات گلخانه ها در این ولایت می باشد که به دیگر ولایات کشور نیز صادر می گردد.
ولايت فراه در غرب کشور یکی دیگر از ولایاتی می باشد که در این اواخر 90 فیصد ساحات گلخانه یی زراعتی در آن افزایش داشته است.
عبدالمنان متین، رئیس زراعت ولایت فراه به كليد گفت: بیش از 1 هزار و 300 جریب زمین مساحت گلخانه ها در این ولایت می باشد که در این زمینه نزدیک به 6 هزار تن از باشندگان این ولایت مشغول کار شده اند.
به گفته وی، در راستای ایجاد گلخانه ها در این ولایت 20 مليون دالر سرمایه گذاری شده است که این اقدام می تواند در آینده علاقمندی ها را به ایجاد گلخانه ها در این ولایت افزایش دهد.
علی یکتن از گلخانه داران در ولایت هرات می گوید: عمدتاً محصولات شان سبزیجات می باشد که در بازارهای داخلی فروش نسبتا خوبی داشته است.
وی می افزاید: اگر دولت جلو ورود محصولات زراعتی مشابه را به داخل کشور بگیرد، ما مي توانيم تولیدات بیشتر و با کیفیت بهتر داشته باشيم.
به باور آگاهان در غرب کشور، ایجاد گلخانه های زراعتی یک گام مثبت در راستای رشد اقتصاد کشور می باشد که نیاز است در این زمینه دهاقین از سوی دولت حمایت بیشتر شوند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA