ads

افزایش علاقه مندی زنان به راننده گی درهرات

مسولان مراکز آموزش راننده گی در هرات می گویند، طی سال روان میزان علاقه مندی خانمها به حرفه راننده گی در این ولایت 33 درصد افزایش یافته است. به گزارش رادیو کلید هرات، خانم ها در هرات در حالی به رانندگی روی آورده‌اند که این کار به عنوان پدیده‌ی مردانه در جامعه تلقی شده و اکثر مردان دراین مورد حساسیت و واکنش نشان می‌دهند.

نویسنده: The Killid Group
12 جدی 1391
افزایش علاقه مندی زنان به راننده گی درهرات

مسولان مراکز آموزش راننده گی در هرات می گویند، طی سال روان میزان علاقه مندی خانمها به حرفه راننده گی در این ولایت 33 درصد افزایش یافته است.

به گزارش رادیو کلید هرات، خانم ها در هرات در حالی به رانندگی روی آورده‌اند که این کار به عنوان پدیده‌ی مردانه در جامعه تلقی شده و اکثر مردان دراین مورد حساسیت و واکنش نشان می‌دهند.

شماری از این خانمها به این باورند هر چند برخی از مردم به رانندگی زنان به دید حقارت می‌نگرند اما آنان توانسته اند با مبارزه و استقامت جایگاه خود را تثبیت نمایند.

در همین حال فضل احمد امیری مسئول آموزشگاه راننده گی رفعت نوین در هرات می گوید: طی سال روان میزان علاقه مندی خانم ها به حرفه راننده گی نسبت به یك سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین می گوید، طی سال روان برای 79  نفر ازخانمها به صورت جدی مقررات ترافیکی و راننده گی آموزش داده شده است و در برنامه دوم نیز 180 نفر دیگر را زیر پوشش آموزش قرار داده و این برنامه جریان دارد.

به گفته وی، این برنامه در سه دوره آموزشی زیر نظر مدیریت ترافیک هرات انجام می شود.

درهمین حال امین الله میهن یار مدیرترافیك ولایت هرات می گوید: رانندگی زنان در ولایت هرات درحال رشد است و ازاول سال جاری برای79  تن از خانم های كه در كورس های آموزش رانندگی مدیریت ترافیك هرات، قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفته اند جواز رانندگی داده شده است، درحالیكه این رقم درسال قبل به 31 تن میرسد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA