ads

افزایش تولید تریاک در افغانستان

اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که تولید تریاک در افغانستان، در سال 2011 شصت و یک درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

نویسنده: The Killid Group
20 میزان 1390
افزایش تولید تریاک در افغانستان

اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که تولید تریاک در افغانستان، در سال 2011 شصت و یک درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

همچنین در گزارش اعلام شده است که کشت کوکنار نیز هفت درصد افزایش را نشان می دهد.

به اساس این گزارش، افغانستان در سال جاری میلادی، 5800 تن تریاک تولید کرده است.

گزارش سازمان ملل متحد که در همکاری با وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان تهیه شده و وضعیت کشت کوکنار در افغانستان در سالهای 2010 و 2011 را مورد مطالعه و بررسی قرار داده، گفته است که بین نا امنی و ادامه کشت کوکنار در افغانستان رابطه نزدیک وجود دارد.

براساس این گزارش، 95 درصد کل کوکنار در 9 ولایت جنوبی و غربی افغانستان کشت شده است.

ضرار احمد مقبل، وزیر مبارزه با مواد مخدر گفته است که به دلیل افزایش قیمت تریاک در بازارهای جهانی، انتظار می رفت کشت کوکنار در افغانستان در سال جاری حتی از این هم بیشتر باشد.

او گفت که هم اکنون 131000 هکتار زمین در سراسر افغانستان زیر کشت کوکنار قرار دارد.

مقبل همچنین گفت که در برخی از مناطقی که کشت کوکنار در آن افزایش یافته، شماری از مقامات محلی با زارعین کوکنار همدست داشته اند.

درگزارش اداره جرایم و مواد مخدر سازمان ملل متحد همچنین گفته شده که تعداد ولایات عاری از کشت کوکنار در جریان سال 2011 از بیست ولایت به هفده ولایت کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش آمده که ولایات بغلان، فاریاب و کاپیسا که از سال 2007 تا حالا در آن کوکنار کشت نشده بود، در سال 2011 زمین های آن یکبار دیگر کشت خشخاش رفته است.

براساس این گزارش، با آنکه در کشت کوکنار در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، سه درصد کاهش وارد شده، اما این ولایت همچنان بزرگترین ولایت تولید کننده مواد مخدر شناخته می شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA