ads

افتتاح اولين انستيتيوت خصوصي تعليمي و مسلكي در كابل

اولین انستیتیوت خصوصی تعلیمی و مسلکی در کابل افتتاح شد. به گزارش رادیو کلید کابل، اين انستيتيوت با نام ” فیروزکوه ” كه به كمك مالي پروژهء بازسازي و انكشافي ايالات متحدهء امريكا

نویسنده: The Killid Group
19 ثور 1390
افتتاح اولين انستيتيوت خصوصي تعليمي و مسلكي در كابل

اولین انستیتیوت خصوصی تعلیمی و مسلکی در کابل افتتاح شد.

به گزارش رادیو کلید کابل، اين انستيتيوت با نام “فیروزکوه” كه به كمك مالي پروژهء بازسازي و انكشافي ايالات متحدهء امريكا در بناي تاريخي شهر مراد خاني ايجاد گرديده، در 6 رشته شامل؛ معماري، نجاري، حكاكي، مينياتوري، خطاطي و سفالگري داو طلبان را آموزش می دهد.

به گفتهء مسئولین این انیستیتیوت، 150 داو طلب می توانند در رشته های فوق، در این مرکز آموزش ببینند.

عبدالوحد خليلي مدير انستيتيوت هنرها و معماري افغاني “فيروزكوه” در افتتاح این انیستیتیوت به خبرنگاران گفت:” اين انستيتيوت در هر دوره، تنها قابليت پذيرش 40 داوطلب از صنوف 10 الي 12 را دارا می باشد.

همچنین در مراسم افتتاحیهء این مرکز، محمد آصف ننگ معين تعليمات تخنيكي و مسلكي وزارت معارف، آغاز به کار اين انستيتيوت را مهم خواند و همچنین گفت که وزارت معارف، برنامه هايی را براي تقويت انیستیتیوت ها روی دست دارد.

ننگ افزودن رشته هاي انجينيري ميدان هوايي و انجينيري تونل سازي را از ديگر برنامه هاي وزارت معارف در راستاي ايجاد زمينهء كاري در كشور خواند.

در حال حاضر 38 انستيتيوت حرفوي و مسلكي در چوكات وزارت معارف فعاليت دارند كه هر ساله حدود دو هزار داوطلب، جذب اين انستيتيوت ها مي شوند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA