ads

اعمار بند آبگردان درولسوالی ده یک غزنی

بند آبگردان ولسوالی ده یک ولایت غزنی که کار اعمار آن پنج ماه قبل آغاز گردیده بود  توسط والی و شماری از روسای ادارات دولتی این ولایت به بهره برداری سپرده شد.

نویسنده: The Killid Group
10 جدی 1390
اعمار بند آبگردان درولسوالی ده یک غزنی

بند آبگردان ولسوالی ده یک ولایت غزنی که کار اعمار آن پنج ماه قبل آغاز گردیده بود  توسط والی و شماری از روسای ادارات دولتی این ولایت به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش رادیو کلید غزنی، این بند آبگردان که دارای بیش از هفتاد بند کوچک دیگر می باشد از ضایع شدن آب برف و باران ها در طول سال جلوگیری نموده و جذب زمین می گردد.

موسی خان اکبر زاده والی ولایت غزنی گفت، این بند به هزینه چهارلک وهفتاد هزار دالر امریکایی از سوی تیم باز سازی ایالات متحده امریکا اعمار گردیده که با اعمار این بند 50 فیصد زمین های زراعتی مردم ولسوای ده یک از خشکسالی ها  نجات خواهد یافت.

والی غزنی همچنین گفت، سال آینده اکثر پروژه ها در ولایت غزنی زیر بنایی خواهد بود و اعمار همچو بند ها ی آبگردان در ولسوالی های جاغوری، ناهور و گیلان نیز آغاز خواهد شد.

سلطان حسین عباسیار ریس زراعت و مالداری ولایت غزنی هم اعمار بند های آبگردان را برای رشد زراعت و کاهش خشکسالی ها موثر دانسته گفت، اعمار این بند پانزده هزار جریب زمین را برای کشت و زراعت دوباره مساعد خواهد ساخت.

یکتن از باشنده گان ولسوالی ده یک ولایت غزنی می گوید، این ولسوالی بیش از هفتاد هزار نفوس دارد که شغل اکثر مردم آن کشاورزی می باشد.

به گفته وی، با اعمار این بند مشکلات 50 فیصد باشنده گان این ولسوالی از ناحیه کمبود اب حل خواهد گردید.

گفتنی است ولایت غزنی از جمله ولایت های کوهستانی کشور می باشد که به گفته کارشناسان امور زراعتی در بیشتر مناطق این ولایت زمینه خوبی طبیعی برای اعمار بند های آبگردان مساعد می باشد.

کارشناسان می گویند هرگاه دولت در همچو مناطق ولایت غزنی برای اعمار بند ها اقدام نماید، مشکلات اکثر دهاقین این ولایت از نبود آب حل خواهد شد.

بند های مهم در ولایت غزنی بند سلطان، بند سرده و بند زنخان اند که هزاران جریب زمین را آبیاری کرده می توانند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA