ads

اعلام حالت اضطرار 30 روزه در سه شهر مصر

در پی تظاهرات خونبار پورت سعید، محمد مرسی رییس جمهور مصر به مدت ۳۰ روز در شهرهای پورت سعید، سوئز و اسماعلیه حالت اضطراری اعلام کرد. وی تاکید کرد که با هر تهدیدی علیه شهروندان و دارایی های مردم با جدیت برخورد می کند و حالت اضطرار را برای توقف خونریزی ها و حفظ امنیت اعلام كرده است.

نویسنده: The Killid Group
9 دلو 1391
اعلام حالت اضطرار 30 روزه در سه شهر مصر

در پی تظاهرات خونبار پورت سعید، محمد مرسی رییس جمهور مصر به مدت ۳۰ روز در شهرهای پورت سعید، سوئز و اسماعلیه حالت اضطراری اعلام کرد.

وی تاکید کرد که با هر تهدیدی علیه شهروندان و دارایی های مردم با جدیت برخورد می کند و حالت اضطرار را برای توقف خونریزی ها و حفظ امنیت اعلام كرده است.

براساس اين اعلام، در این یک ماه تردد پس از ساعت 9 شب تا ساعت 6 صبح در سطح این شهر ها ممنوع خواهد بود.

به گزارش رادیو کلید کابل، مرسی در این مورد گفته است ” پس از مشوره در مورد مواد قانون اساسي، من، تصميم گرفتم تا حالت اضطراري را در ولايت هاي پورت سعيد، سوئز و اسماعليه از امروز تا سي روز ديگر اعلام كنم كه بر بنياد اين دستور، سر از امشب تمامي باشندگان در اين ولايت هاي حق تردد در ميان ساعت هاي 9 شب تا 6 صبح را ندارند”.

هزاران مصری در جریان تشییع جنازه ۳۳ تن كه در تظاهرات جمعه و شنبه کشته شده بودند،‌ در این شهر دست به اعتراض زدند. جمعه گذشته در پی صدور حکم اعدام برای ۲۱ تن به اتهام مشارکت در خشونت های مسابقه فوتبال سال گذشته در پورت سعید، معترضان در این شهر دست به تظاهرات زدند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA