ads

اعتراض به قتل عام سگ‎ها در هند

حکومت ایالت جنوبی کاریلای هند، بعد از اینکه سگ‎های ولگرد شمار زیادی از مردم را دندان گرفت، دست به قتل عام سگ ها زد، ولی گروه مدافع حقوق حیوانات این کشور به همین دلیل روابط خویش را با اداره جهانگردی آن ایالت قطع کرده است. خانم “سیتها” که ماه گذشته نواسه 9 ماهه‎اش به

نویسنده: The Killid Group
11 سنبله 1394
اعتراض به قتل عام سگ‎ها در هند

حکومت ایالت جنوبی کاریلای هند، بعد از اینکه سگ‎های ولگرد شمار زیادی از مردم را دندان گرفت، دست به قتل عام سگ ها زد، ولی گروه مدافع حقوق حیوانات این کشور به همین دلیل روابط خویش را با اداره جهانگردی آن ایالت قطع کرده است. خانم “سیتها” که ماه گذشته نواسه 9 ماهه‎اش به اسم “ابین” توسط یک سگ ولگرد مجروح شد، می‎گوید: “نواسه‎ام به خواب رفته بود و من کارهای خانه را انجام می‎دادم که ناگهان صدای فریاد وی بلند شد. به سرعت داخل اتاق شده و با صحنه وحشتناکی روبه‎رو شدم. یک سگ ولگرد بازوی ابین را دندان گرفته بود و خون از بدنش جاری بود. فریاد زدم و هرچیزی را که در پیش رویم قرار داشت به طرف سگ پرتاب کردم تا اینکه اتاق را ترک کرد.” “ابین” هنوز هم دوا می‎خورد و زخم‎هایش التیام نیافته است.
خانم “مینا انتونی”، یکی از قربانیان دیگر سگ‎های ولگرد، می‎گوید: “نزدیک منزل رسیده بودم که ناگهان توسط 5 یا 6 سگ از چند طرف محاصره شدم. یک سگ از چادرم گرفت و فرار کرد، سگ دیگر از انگشت پایم دندان گرفت و به همین ترتیب سگ‎های دیگر از هر طرف مرا محاصره کردند و مجروح ساختند.” هرچند بعد از یک ماه معالجه اکنون وضعیت “مینا” خوب شده است، ولی دندان سگ نشان عمیقی در وجود وی به جا مانده است.
از شروع سال جدید و آغاز کشتار سگ‎‏ها توسط حکومت، تقریباً 80 هزار انسان توسط سگ‎ها گزیده شده‎اند. آقای “یو آر بابو”، شاروال شهر، می‎گوید: “قضیه‎ای هم نزد ما ثبت است که در آن یک نفر را یک سگ 30 بار دندان گرفته است. پس باید با این مصیبت مبارزه صورت گیرد تا مردم عام و فامیل‎های شان در امن و امان باشند.”
حکومت اصرار دارد که آن‎ها سگ‎های خطرناک و مضر را هدف قرار می‎دهند و برای کسانی که موفق به دستگیری سگ‎های وحشی شوند، جایزه پولی تعیین کرده است. در یک مورد دیگر، آن‎ها به اساس برنامه‎ای که توسط سازمان صحی جهان پیشنهاد شده است، دست به عقیم‎سازی و کنترول نسل‎گیری سگ‎ها می‎زنند. اما آقای “جایسیما”، فعال حقوق حیوانات که باور دارد این کار آهسته آهسته به شکار حیوانات تبدیل خواهد شد، می‎گوید: “وقتی شما برای دستگیری یک سگ خطرناک پول می‎دهید، باید بدانید که سگ‎های وحشی و خطرناک نزد شما نمی‎آیند، بلکه این سگ‎های اهلی و بی‎خطر اند که به آسانی نزد شما آمده و دستگیر می‏شوند یا به قتل می‎رسند.”
اقدامات فعالان و مدافعان حقوق حیوانات زمانی تشدید یافت که حکومت به مقامات ایالتی دستور داد تا تمام سگ‎های ولگرد را کشته و گوشت آن را به ممالکی بفرستد که در آن‎ها مورد استفاده قرار می‎گیرد. معترضین از جهانگردان و توریست‎ها تقاضا کرده‎اند با این ایالت قطع رابطه کنند، تقاضایی که در صورت اجرایی شدن، صنعت توریزم ایالت کاریلا را در سال 2015 ضربه می‎زند. محمدعارف، یکی از معترضین در دهلی جدید، می‎گوید: “آن‎ها به این قضیه از دید تجارت نگریسته و می‎خواهند پول به دست بیاورند، ولی در فرهنگ ما چنین چیزی وجود ندارد. سگ‎ها بخشی از زندگی ما را تشکیل می‎دهند. اگر یک تعداد آن وحشی شدند، آیا قابل توجیه است که همه آن‎‏ها را با این بی‎رحمی به قتل برسانیم؟! این اقدام یک عمل وحشیانه بوده و برای ما منحیث بشر مایه شرمساری می‎باشد.”
اما مزاحمت سگ‎ها برای مردم و دندان گرفتن آن‎ها در تمام هند عام شده است. تقریباً 20 هزار نفر در هند از اثر مبتلا شدن به بیماری سگ دیوانه جان خود را از دست داده‎اند که این رقم سه مرتبه بیشتر از تعداد واقعات این چنینی در تمام جهان است. کارشناسان می‎گویند که این همه واقعات ناگوار به سبب موجودیت تعداد زیادی سگ‎های ولگرد در سرک و کوچه‎های این کشور اتفاق می‎افتد. آقای آر اس خاراب، رییس بورد رفاه حیوانات در هند، می‎گوید: “در کشور ما در مقابل موجودیت هر 40 نفر، یک سگ وجود دارد که البته این رقم تناسبی خیلی وحشتناک و میزان موجودیت سگ‎ها را خیلی بالا نشان می‎دهد.”
از یک طرف در قوانین هند کشتن سگ‎ها منع شده است و از جانب دیگر برنامه کنترول زاد و ولد حیوانات موسوم به “ABC” که در آن سگ‎ها باید عقیم و واکسین شوند، به صورت درست تطبیق نمی‎گردد. “خاراب” که تطبیق درست برنامه “ABC” را ضروری می‎داند و در عین حال محو کردن سگ‎ها را چاره اساسی مشکل می‎داند، می‎گوید: “شهرها توسعه می‎یابد، اما مقامات مسوول نتوانسته‎اند کثافات و زباله‎های آن‎ها را محو کنند که در نتیجه تعداد سگ‎ها در مخروبه‎‏ها و کثافت دانی‎ها بیشتر شده‎اند. طبق تخمین‎ها، از یک جفت سگ ماده و نر در جریان 4 تا 5 سال، بیشتر از 200 سگ دیگر تولد می‎شود. بنابرآن، تا وقتی که تدابیر مشخصی در این مورد روی دست گرفته نشود، بعید است که در اوضاع تغییرات چشم‎گیری رونما شود.”

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA