ads

استقبال نهادهای رسانه ای از صدور حکم رییس جمهور مبنی بر حمایت از خبرنگاران

نهادهای رسانه‌ای کشور از حکم رييس جمهور غني مبني بر رسیدگی به مشکلات خبرنگاران استقبال كرده‌اند. آنان این حکم را به عنوان «دستور صریح» رییس جمهور عنوان كرده‌اند.

نویسنده: The Killid Group
12 دلو 1394
استقبال نهادهای رسانه ای از صدور حکم رییس جمهور مبنی بر حمایت از خبرنگاران

نهادهای رسانه‌ای کشور از حکم رييس جمهور غني مبني بر رسیدگی به مشکلات خبرنگاران استقبال كرده‌ و آن را به مثابه «دستور صریح» دانسته اند.
این استقبال در زمانی اعلام شده  که سیدظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهور ديروز در نشست خبری مشترک با مسوولان نهادهای رسانه‌ای گفت كه صدور این حکم، تعهد حکومت برای آزادی بیان و حمایت از رسانه‌ها را نشان می‌دهد.
وی افزود:«برای رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای، قرار شده نهادهای غیرمسوول، ديگر به این تخطی‌ها رسیدگی نکرده و نهادهای مسوول این کار را انجام دهند.» به گفته‌ی هاشمی، رييس جمهور از نهادهای حکومتی خواسته كه چهارچوب مشخصی برای اطلاع رسانی ايجاد كنند تا خبرنگاران بدون مشكلي به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
مسوولان نهادهای رسانه‌ای از صدور  این حکم استقبال كرده‌اند. فهیم دشتی، رییس اجرایی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغان می‌گوید:«صدور این حکم حمایت حکومت از رسانه‌ها را تايید کرده و چهارچوب مشخصي برای فعالیت آن‌ها را تنظیم می‌کند.»  از سوی ديگر، رحیم‌الله سمندر، رییس فدراسیون ژورنالیستان افغان می‌گوید که به اساس این حکم، دوسیه‌های خبرنگاراني كشته شده از سال 2001 تاکنون، بررسی شده و به آن رسیدگی مي‌شود.
این حكم رياست جمهوري در زماني صادر شده كه هفته گذشته موتر حامل کارمندان «موبی‌گروپ» در شهر کابل مورد حمله انتحاری قرار گرفت. دو روز پیش نيز خبرنگار پیشین تلویزیون ملی و مشاور امور فرهنگي والي ننگرهار در اين ولایت به قتل رسید.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA