ads

از قاچاق 25 کودک به پاکستان جلوگیری شد

مسوولان امنیتی ولایت غزنی از بازداشت چهارتن به اتهام قاچاق 25 کودک افغان به پاکستان برای فراگیری آموزش های تروریستی خبرمیدهند.

تاج محمد سکندر
19 سرطان 1396
از قاچاق 25 کودک به پاکستان جلوگیری شد

مصطفی مایار سرپرست قوماندانی امنیه ولایت غزنی نا وقت روز گذشته درحالیکه کودکان یاد شده را با قاچاقچیان نیز درحضور خبرنگاران حاضر کرده بود دریک کنفرانس خبری گفت که، مخالفان مسلح دولت میخواستند این کودکان را که بین 12 تا 15 سال سن دارند به بهانه فراگیری آموزش های دینی به پاکستان قاچاق کنند اما پولیس موفق به بازداشت قاچاقچبران از مربوطات ولسوالی های آب بند وقره باغ درمسیرشاهراه کابل – قندهار شد.
سرپرست قوماندانی پولیس غزنی تاکید دارد که 22 تن ازین کودکان باشندگان ولسوالی اندر،2تن باشنده ولسوالی دهیک و 1 کودک دیگر باشنده ولسوالی واغز این ولایت هستند.
طبق معلومات سرپرست قوماندانی قوماندانی امنیه غزنی به کودکان یادشده یک نوع ادویه خورانده شده بود که برای ساعت ها نمیتوانستند صحبت کنند.
این درحالیست که کمیسیون مستقل حقوق بشر،دفترمعاونت سازمان ملل متحد ویونیسف یا صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد همواره از اعزام کودکان درصفوف جنگ انتقاد کرده واز طرف های درگیری جنگ درفغانستان نیز خواسته است تا از آنان در جنگ استفاده نکنند.
تاحال هیچ گرو مسلح مخالف حکومت درین مورد به رسانه هاچیزی نگفته اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA