ads

اتحادیه اروپا: ازبکستان به اصلاحات دوام‌دار نیاز دارد

اتحادیۀ اروپا، در واکنش به پیروزی شوکت میرضایف، در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان، می‌گوید که، میر ضیایف، در انتخابات روز یکشنبه هیچ رقیب عمده نداشت و نشان می‌‍دهد که، این کشور به اصلاحات دوام‌دار نیاز دارد.

نویسنده: zekria
16 قوس 1395
اتحادیه اروپا: ازبکستان به اصلاحات دوام‌دار نیاز دارد

اتحادیۀ اروپا، در واکنش به پیروزی شوکت میرضایف، در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان، می‌گوید که، میر ضیایف، در انتخابات روز یکشنبه هیچ رقیب عمده نداشت و  نشان می‌‍دهد که، این کشور به اصلاحات دوام‌دار نیاز دارد.
در خبرنامۀ که امروز از سوی دفتر رسانه‌های این اتحادیه پخش شد، آمده که، مقام‌های ازبکستان باید به این ضعف توجه مؤثر کنند و اتحادیۀ اروپا آمادۀ همکاری با تاشکند در این راستا می‌باشد.
در خبرنامه گفته شده که، نبود رقابت واقعی در این انتخابات رای دهند‌گان را از فرصت شنیدن نظریات بدیل محروم ساخت.
به گفتۀ اتحادیه اروپا، در آستانۀ برگزاری این انتخابات، هیچ گونه اقدام برای بهبود تجارت، نظام عدلی و قضایی، وضعیت کارگران و مبارزه علیه تروریزم برداشته نشده بود.
با این حال، این اتحادیه تاکید دارد که، اصلاحات باید برای تقویت حکومت‌داری مردم سالار و انکشاف اقتصادی و اجتماعی در ازبکستان ادامه یابد.
این در حالیست که، دیروز میرزا الغ بیک عبدالسلاموف، رییس کمسیون مرکزی انتخابات ازبکستان، شوکت میرضایف را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
او، میزان مشارکت مردم در انتخابات را ۸۸،۶ درصد خوانده، گفت که، از جمله حدود بیست ملیون تن واجد شرایط رأی‌دهی، ۱۷،۹ ملیون تن رأی داده‎اند.
شوکت میرضیایف ۵۹ ساله، از سال ۲۰۰۳ میلادی به این‌سو صدراعظم ازبکستان بود و رسماً از جانب حزب لیبرال دموکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان نامزد شده‌بود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA