ads

ابراز امیدواری رئیس اجراییه از نشست چهارجانبه صلح در عمان

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه از برگزاری نشست چهارجانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا در عمان ابراز امیدواری کرده، می‌گوید که بهبود روابط با کشورهای همسایه برای افغانستان یک نیاز است. آقای عبدالله این موضوع را دیروز در سفرش به ولایت لغمان در یک نشست خبری بیان کرد. رئیس اجراییه با اشاره به نشست چهارجانبه […]

نویسنده: abdali
24 میزان 1396
ابراز امیدواری رئیس اجراییه از نشست چهارجانبه صلح در عمان

عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه از برگزاری نشست چهارجانبه میان افغانستان، پاکستان، چین و امریکا در عمان ابراز امیدواری کرده، می‌گوید که بهبود روابط با کشورهای همسایه برای افغانستان یک نیاز است.

آقای عبدالله این موضوع را دیروز در سفرش به ولایت لغمان در یک نشست خبری بیان کرد.

رئیس اجراییه با اشاره به نشست چهارجانبه صلح در عمان گفت که این نشست ادامه جلسات چهارجانبه صلح است که در گذشته صورت گرفته بود.

آقای عبدالله تاکید کرد که نتایج این نشست پس از بحث‌های نمایندگان چهار کشور در اعلامیه مشترک اعلام خواهد شد.

نمایندگان کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا بعد از یک وقفه طولانی گفتگوهای چهارجانبه به هدف آمادگی برای مذاکرات صلح با طالبان را امروز(دوشنبه) در مسقط پایتخت عمان از سر می‌گیرند.

این دیدار چهارجانبه، بیش از دو هفته پس از دیدار جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان و محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان انجام می‌شود.

به‌دنبال دیدار اول ماه اکتوبر در کابل، حکومت افغانستان از آغاز فصل تازۀ میان دو کشور همسایه سخن گفت.

گروه طالبان تا حالا درخواست این چهار کشور به مذاکرات صلح را رد کرده است.

گروه چهارگانه افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده امریکا در میان ماه‌های جنوری و می ۲۰۱۶ چهار بار باهم دیدار کردند، اما بعد از آن که ایالات متحده امریکا ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان را توسط حمله طیاره‌های بی‌سرنشین در خاک پاکستان کشت، این مذاکرات چهارجانبه متوقف شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA