ads

ائتلاف بزرگ ملی در برابر دفاتر کمیسیون‌های انتخابات خیمه تحصن برپا کرد

اعتراضات مدنی هواداران و اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان امروز شنبه/ 24 سرطان در پیوند انتخابات در شماری از ولایت‎های کشور آغاز شد.
این ائتلاف پیشتر هشدار بود که اگر پیشنهاداتش در پیوند به انتخابات از سوی حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات پذیرفته نشود، دست به اعتراضات گسترده خواهد زد.

نویسنده: asir
24 سنبله 1397
ائتلاف بزرگ ملی در برابر دفاتر کمیسیون‌های انتخابات خیمه تحصن برپا کرد

اعتراضات مدنی هواداران و اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان امروز شنبه/ 24 سرطان در پیوند به انتخابات در شماری از ولایت‎های کشور آغاز شد.
این ائتلاف پیشتر هشدار بود که اگر پیشنهاداتش در پیوند به انتخابات از سوی حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات پذیرفته نشود، دست به اعتراضات گسترده خواهد زد.
ائتلاف بزرگ ملی افغانستان خواستار بیومتریک رای‎دهندگان، تغییر نظام انتخاباتی و نظارت از پروسه انتخابات از سوی احزاب است.
کمیسیون مستقل انتخابات و حکومت گفته اند که اکنون فرصت چندانی برای برگزاری انتخابات باقی نمانده است و نمی‎توانند این پیشنهادات را قبول و عملی کنند.
محمدعارف کیانی، یکی از اعضای رهبری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در هرات، می‎گوید که آن‎ها امروز در ده ولایت کشور دست به اعتراض زده‎اند.
او گفت که اعضای رهبری ائتلاف بزرگ ملی افغانستان تصمیم دارند دامنه این اعتراضات را به تمام ولایت‎ها بکشند و تا تمکین حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات به اعتراضات شان ادامه دهند.
او هشدار داد که اگر مطالبات این ائتلاف پذیرفته نشود، دروازه‎های دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات را در تمام ولایت‎ها خواهند بست و در ادامه اجازه کار به کارمندان ارشد نهادهای دولتی نخواهند داد.
هواداران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که در بلخ نیز در برابر دروازه کمیسیون مستقل انتخابات خیمه تحصن برپا کرده‎اند، هشدار می‎دهند که اگر حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات به مطالبات این ائتلاف توجه نکنند، اجازه کار برای این کمیسیون نخواهند داد.
با این حال، وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، در پاسخ به این سوال که آیا این خواسته‌ها از سوی کمیسیون انتخابات برآورده خواهد یا خیر، به کلید گفت که “اعضای این کمیسیون فعلاً در حال بررسی این اعتراضات می‌باشند.”
فضل‎احمد حیاتی، رییس ساحوی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت بلخ، می‎گوید که او در این ولایت به نمایندگی از دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات به اعتراض‎کنندگان وعده کرده است که انتخابات به گونه شفاف برگزار خواهد شد.
گفته می‎شود که اعتراض‎کنندگان تا کنون مانع فعالیت کار دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات نشده‎اند و تنها خیمه‎های تحصن شان را در برابر این دفاتر برپا کرده‎اند.
گفته شده است که این اعتراضات امروز در ولایت‌های هرات، بلخ، ننگرهار، بدخشان، جوزجان، سرپل، فاریاب، دایکندی، خوست و پکتیا راه‌اندازی شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA