ads

آیساف: طالبان مسوول حدود 90 درصد تلفات افراد ملکی در افغانستان اند

آيسف مي گويد كه طالبان مسئول حدود 90 درصد تلفات غيرنظاميان دركشورهستند.  اين نهاد با نشر خبرنامه گفته كه در نظر دارندد به هدف کاهش تلفات غیر نظامیان در افغانستان درسال جاري با شرکای افغان خود کار کنند.

نویسنده: The Killid Group
20 دلو 1392
آیساف: طالبان مسوول حدود 90 درصد تلفات افراد ملکی در افغانستان اند

آيسف مي گويد كه طالبان مسئول حدود 90 درصد تلفات غيرنظاميان دركشورهستند.

اين نهاد با نشر خبرنامه گفته كه در نظر دارندد به هدف کاهش تلفات غیر نظامیان در افغانستان درسال جاري با شرکای افغان خود کار کنند.

اما دفتر سازمان ملل در افغانستان روز گذشته با نشرگزارش از افزايش تلفات غيرنظاميان نگراني نموده وگفته بود كه تلفات ملكي 14 درصد در سال 2013 افزايش يافته است.

يانكوبيش نماينده اين سازمان در افغانستان گفته است كه سال گذشتهء میلادی بیش از دو هزار و نه صد غیر نظامی کشته و اضافه از پنج هزار و شش صد فرد ملکی دیگر زخمی شده اند.

اما آیساف گفته این گزارش انعکاس دهندهء تدابیر جامع نیرو های بین المللی به هدف جلوگیری از وارد شدن تلفات به غیر نظامیان است.

به گفتهء آیساف، شمار غیر نظامیانی که در سال 2013 در افغانستان توسط نیرو های ایتلاف کشته و یا زخمی شده اند، 60 درصد کاهش یافته است.

آیساف می گوید، تلفات افراد ملکی در نتیجهء حملات هوایی نیز در سال های 2012 تا 2013  تا 80 درصد كاهش يافته است. طالبان تا حالا در مورد این ادعای آیساف تبصره نکرده اند اما گزارش سازمان ملل متحد را رد کرده و آن را یکجانبه خوانده اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA