ads

آما ركشته و زخمي شدگان زلزله ديروز در افغانستان به 354 تن رسيد

زلزله اي نيرومند، روز دوشنبه چهارم عقرب حوالي ساعت يك ونيم روز به وقوع پيوست. اين زلزله 7.7 ريشتر توان داشت و بيشتر از يك دقيقه دوام كرد كه قسمت هايي از افغانستان پاكستان وهند راتكان داد.

نویسنده: The Killid Group
5 عقرب 1394
آما ركشته و زخمي شدگان زلزله ديروز در افغانستان به 354 تن رسيد

 

زلزله اي نيرومند، روز دوشنبه چهارم عقرب حوالي ساعت يك ونيم روز به وقوع پيوست. اين زلزله 7.7 ريشتر توان داشت و بيشتر از يك دقيقه دوام كرد كه قسمت هايي از افغانستان پاكستان وهند راتكان داد. مركز زلزله در رشته کوه های هندوکش در 70 کیلومتری جنوب شرق فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان در شمال‌شرق افغانستان گفته شده است.

مقام های وزارت صحت عامه ی افغانستان از افزایش آمار کشته و زخمی شده گان اين زلزله در کابل و ولايات كشور خبر می دهند. براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت صحت عامه ی کشور دراین رویداد در کابل 21 تن زخمی شده اند و در تخار 60 تن زخمی و 12  تن کشته شده اند.

درولايت بغلان 8 تن زخمی و در بدخشان 4 تن زخمی شده و 500 خانه ویران شده است. همچنان در ولايت پروان 3 تن کشته و 30 تن ديگر زخمی شده اند. در ننگرهار 8 تن زخمی و 87 تن ديگر کشته شده اند. درولايت لغمان 5 تن زخمی یک تن کشته و 33 خانه ويران شده است.

در همین حال،  در نتیجه ي وقوع این زلزله در پاکستان 231 تن کشته و بیش از 1300  تن دیگر زخم برداشته اند.

همچنان محمد اشرف غني رييس جمهور كشور در مورد زلزله ديروز در يك پيام ويديويي صحبت كرده وگفته است كه آمار واقعي تلفات وخسارات ناشي از اين زلزله تا دو روز ديگر معلوم خواهد شد. رييس جمهور به رساندن كمك هاي فوري به خانواده هايي كه در زلزله آسيب ديده  اند تاكيد نموده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA