ads

آمار تلفات حمله انتحاری در ننگرهار به 233 نفر افزایش یافت

آمار تلفات حمله انتحاری روز گذشته در ننگرهار به 233 نفر، به شمول 68 کشته و 165 زخمی، افزایش یافت.

نویسنده: asir
21 سنبله 1397
آمار تلفات حمله انتحاری در ننگرهار به 233 نفر افزایش یافت

آمار تلفات حمله انتحاری روز گذشته در ننگرهار به 233 نفر، به شمول 68 کشته و 165 زخمی، افزایش یافت.
نجیب‎الله کامه‎وال، رییس صحت عامه ننگرهار، امروز چهارشنبه به کلید گفت که در حمله مرگبار انتحاری بعدازظهر روز سه‎شنبه در منطقه دکه در شاهراه جلال‎آباد – تورخم، 68 نفر کشته شده‎اند و 165 نفر دیگر زخم برداشته‎اند.
مسوولیت این حمله مرگبار را گروه داعش به عهده گرفته است.
مقام‎های محلی ننگرهار ناوقت روز گذشته شمار تلفات این حمله را 32 کشته و 128 زخمی اعلام کرده بودند.
گروه داعش حوالی ساعت یک بعدازظهر روز سه‎شنبه/ 20 سنبله یک تجمع اعتراضی باشنده‎های ولسوالی اچین ننگرهار را در شاهراه جلال‎آباد – تورخم هدف حمله انتحاری قرار داد.
معترضان برای ابراز نارضایتی از بدرفتاری یک قوماندان پولیس محلی در منطقه دکه این شاهراه خیمه اعتراضی برپا کرده بودند.


این حمله مرگبار تروریستی به واکنش‎های ملی و جهانی روبه‎رو شده است.

واکنش‎های ملی و جهانی
محمداشرف غنی، رییس جمهور، ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که “جنگ تحمیلی جاری” هیچ‎گونه مشروعیت ندارد و حمله به تأسیسات ملکی، مساجد و مردم عام جنایت علیه بشریت است.
غنی تأکید کرده است که که این گونه اعمال جنایتکارانه، اراده مردم را برای برخورداری از یک آینده روشن و با ثبات تضعیف نخواهد کرد.
عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در واکنش به این حمله گفته است که گروه‎های تروریستی در هیچ حالتی دست از انجام جنایت دست نخواهند کشید و همیشه تلاش دارند تا خون افراد بیگناه را به زمین بریزند.
عبدالله هشدار داده است که این گونه جنایات بی‎جواب نخواهد ماند و به نهادهای امنیتی دستور داده است تا در باره حمله روز گذشته در ننگرهار تحقیق کنند.
هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز نسبت به حملات انفجاری و انتحاری روز سه‎شنبه در ننگرهار واکشن نشان داده است.
روز گذشته، پیش از وقوع حمله انتحاری در منطقه دکه ننگرهار، سه انفجار پی در پی در شهر جلال‎آباد و ولسوالی بهسود این ولایت رخ داد که اهداف اصلی این انفجارها مکتب‏های دخترانه بود.
با این حال، یوناما نگرانی‎اش را نسبت به هدف قرار دادن افراد ملکی و مکتب‎ها در ننگرهار ابراز کرده و گفته است که این حملات در واکنش به عملیات‎ها و حملات هوایی نیروهای دولتی انجام شده است.
تدامیچی یاماماتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان، گفته است که حمله به مکتب‎ها و کشتن کودکان از اعمال شنیع تروریزم است که باعث نقض قوانین بشردوستانه بین‎المللی شده است.
او تأکید کرده است که طراحان این حملات باید محاکمه شوند.
ننگرهار در جریان سال‎های اخیر، به‎ویژه در نیمه اول امسال خورشیدی، شاهد حملات انتحاری زیادی بوده است که مسوولیت بیشتر این حملات را گروه داعش به عهده گرفته است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA