ads

آلن رنه دیگر در میان سینماگران نیست

فلم‌ساز چپ‌گرای فرانسوی که کارگردان آثار ماندگار چون “هیروشیما عشق من” و “سال گذشته در مارینباد” بود در 91 سالگی درگذشت. این ستاره سینمایی بیش از شش دهه فعالیت‌های سینمایی کرد، تا این‌که هفته گذشته عمرش به پایان رسید و چشم از جهان بست.

نویسنده: The Killid Group
17 حوت 1392
آلن رنه دیگر در میان سینماگران نیست

 

فلم‌ساز چپ‌گرای فرانسوی که کارگردان آثار ماندگار چون “هیروشیما عشق من” و “سال گذشته در مارینباد” بود در 91 سالگی درگذشت.

این ستاره سینمایی بیش از شش دهه فعالیت‌های سینمایی کرد، تا این‌که هفته گذشته عمرش به پایان رسید و چشم از جهان بست.

آلن رنه در جون سال 1922 متولد شد. او آغاز کار خود را در اوایل دهه 1940 در سمت تدوین‌گر در سینما شروع کرد و بعد به ساخت فلم کوتاه روی آورد. از اواخر دهه 1950 او دست به ساخت فلم بلند سینمایی زد، تا آن‌که او با ساختن فلم “هیروشیما عشق من” (1959)، “سال گذشته در مارینباد” (1961) و “موریل” (1963) به شهرت رسید. هر سه فلم از نظر روایی قراردادهای رایج را زیر پا می‌گذاشت و به موضوعات چون خاطرات آزاردهنده و گذشته خیالی می‌پرداخت. او به دلیل پرداختن به موضوع رابطه بین ذهن انسان، خاطره و تخیل و همچنین ساختارهای روایی نوآورانه فلم‌هایش در تاریخ سینمای فرانسه ماندگار شد.

آقای رنه در 1980 برای فلم “كاكای امریکایی من” برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره کن شد و سال 2009 هم جایزه “یک عمر دست‌آورد” این جشنواره را دریافت کرد. همچنان این کارگردان امسال فلم “زندگی بی‌دردسر” را در جشنواره فلم برلین داشت که برنده جایزه “خرس نقرهای آلفرد بائر” شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA