ads

آغا جان معتصم: طالبان نمی توانند دوباره افغانستان را تصرف کنند

آغا جان معتصم از رهبران طالبان در مصاحبه با روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون گفته است که  مخالف شورش طالبان است. وی در  مصاحبه ای به روز یک شنبه استدلال کرده است که مبارزه با مردم خود، سربازان خود و دولت خود بی فایده است. افغان ها مسلمان هستند و شما نمی توانید با مسلمانان جنگ کنید.

نویسنده: The Killid Group
31 سرطان 1393
آغا جان معتصم: طالبان نمی توانند دوباره افغانستان را تصرف کنند

آغا جان معتصم از رهبران طالبان در مصاحبه با روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون گفته است که  مخالف شورش طالبان است.
وی در  مصاحبه ای به روز یک شنبه استدلال کرده است که مبارزه با مردم خود، سربازان خود و دولت خود بی فایده است. افغان ها مسلمان هستند و شما نمی توانید با مسلمانان جنگ کنید.
آغا جان معتصم با اشاره به این که دولت کابل مردم خود را (طالبان) نمی کشد، افزود: حکومت و طالبان باید یک نشست بین الافغانی داشته باشند و باهم سازش کنند، زیرا نیروهای خارجی در حال خروج اند.
وی گفت: طالبان می توانند جنگ شان را علیه نیروهای خارجی که به افغانستان حمله کرده اند تحت عنوان دفاع از وطن و ایمان توجیه کنند، اما ادامه جنگ پس از خروج نیروهای ناتو، یک عمل ضد اسلامی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا طالبان در موقعیتی هستند که دوباره افغانستان را مثل سال 1996 تصرف کنند، گفت: افغانستان اکنون تغییر کرده و طالبان در موقعیتی نیستند که بتوانند دوباره سر قدرت آیند.
معتصم تاکید کرد: طالبان زمانی می توانند افغانستان را بگیرند که اردو، پولیس و نیروهای امنیتی افغان نباشند و جنگ سالاران بر مناطق مربوطه شان حکومت کنند.
این رهبران طالبان ادامه داد: اکنون جهان از اردو و دولت افغانستان حمایت می کند در حالی که طالبان در میان افغان ها طرفدار ندارند، در گذشته مردم افغانستان طالبان را حمایت می کردند، چون آنان از جنگ سالاران خسته شده بودند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA