ads

آرای ده‌ها مرکز در غرب كشور باطل اعلام شد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، آرای ده‌ها مرکز رأی گیری در غرب کشور را باطل اعلام کرده است. احمد ضیا رفعت، عضو و سخنگوی این کمیسیون، روز جمعه گفت: همه آرای ریخته شده در صندوق‌‌ها در ولسوالی پرچمن ولایت فراه فاقد اعتبار شناخته شده است.

نویسنده: The Killid Group
17 میزان 1389
آرای ده‌ها مرکز  در غرب كشور باطل اعلام شد

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، آرای ده‌ها مرکز رأی گیری در غرب کشور را باطل اعلام کرده است.

احمد ضیا رفعت، عضو و سخنگوی این کمیسیون، روز جمعه گفت: همه آرای ریخته شده در صندوق‌‌ها در ولسوالی پرچمن ولایت فراه فاقد اعتبار شناخته شده است.

آقای رفعت افزود: بخش اعظم این آرا تقلبی بود و به نفع کسانی در صندوق‌‌ها ریخته شده بود که از حمایت برخی مقام‌های ارشد دولتی برخوردار بوده اند.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد اما گفت که تخلفات انتخاباتی در این ولسوالی، جدی بوده است.

آقای رفعت گفت:” استفاده از کارت‌‌های جعلی، اعمال نفوذ، تهدید و دخالت در کار محل‌های رای گیری از تخلفات ثابت شده در ولسوالی پرچمن است و این تخلفات سبب شده آرای تقلبی در صندوق‌‌ها ريخته شود.”

مقام‌های این کمیسیون گفته اند: در پرچمن 34 مرکز رای گیری بوده که آرای سه مرکز آن از سوی مسئولان کمیسیون انتخابات و آرای31 مرکز دیگر اخیرا از سوی کمیسیون شکایات انتخاباتی باطل شده است.

گفته شده که آرای باطل شده در پرچمن به سود برادر یکی از مقام‌های ارشد دولتي که نامزد انتخابات پارلمانی در فراه بوده، در صندوق‌ها ریخته شده است.

مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی که نخواستند نام این نامزد فاش شود، دست داشتن این نامزد انتخابات در تخلفات انتخاباتی در ولسوالی پرچمن را رد نکرده اند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید: کار بررسی بخش دیگری از شکایات انتخاباتی که از سایر مناطق افغانستان به این کمیسیون رسیده نیز به پایان رسیده است و به زودی آرای شماری از مراکز دیگر هم باطل اعلام خواهد شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA