ads

آخرین وضعیت امنیتی در غرب کشور

مقامات محلي در حوزه‌ی غرب کشور از بهبود وضعيت امنيتي خبر مي‌دهند. اين مسوولان مي‌گويند که عمليات پاک‌سازی نيروهاي امنيتي در اين حوزه موجب امنيت و ثبات شده است.

نویسنده: The Killid Group
4 جدی 1392
آخرین وضعیت امنیتی در غرب کشور

مقامات محلي در حوزه‌ی غرب کشور از بهبود وضعيت امنيتي خبر مي‌دهند. اين مسوولان مي‌گويند که عمليات پاک‌سازی نيروهاي امنيتي در اين حوزه موجب امنيت و ثبات شده است.

سيد فضل الله وحيدي؛ والي هرات ضمن ابراز خوش‌بینی ازبهبود وضعيت امنيتي، كاهش هفتاد درصدي پديده اختطاف در اين ولايت را نشاندهنده امنيت تلقی کرده است.

مقامات محلي هرات در شرایطی از بهبود وضعيت امنيتي سخن مي‌زنند كه در 48 ساعت گذشته هرات شاهد ترورسه تن از افراد ملكي ونظامي در مناطق مختلف بوده است.

مسوولان شفاخانه حوزوي هرات مي‌گويند که در 24 ساعت گذشته یک عضو نيروهاي اردوي ملي و یک خانم که کارمند یکی ازموسسات خارجی  است، هدف گلوله باری افراد مسلح ناشناس قرار گرفته اند.

محمد رفیق شیرزی سخن‌گوی شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید که  یکی از مجروحان کشته و دو تن شان  به شدت زخمی شده اند.

این درحالی‌ست که عمليات تصفيه‌یی از سوي نيروهاي امنيتي در مناطق شمال هرات جريان دارد.

نجيب الله نجيبي سخن‌گوي قومنداني قول اردوی دوصد وهفت ظفر در هرات مي‌گويد: در جريان عمليات پاکسازی در ولسوالي گلران چهارتن از شورشيان دست‌گير، دو تن كشته و دوتن ديگر زخمي شده اند.

وي در ادامه افزود: در اين عمليان پاکسازی يازده حلقه ماين خنثي گرديد و مقداري از تجهيزات شوراي همبستگي كه از سوي اين شورشيان ربوده شد بود به دست آمده است.

در تازه ترين مورد هم ولايت غور شاهد رويداد اختطاف دو تن از سربازان پولیس امن و نظم عامه است بوده است.

عبدالحي خطيبي سخن‌گوي والي غور مي‌گويد که در طي ماه جاري در ولايت غور وضعيت امنيتي نسبت به گذشته بهبود يافته است.

در عين حال بادغيس در حوزه غرب از جمله ولايت‌هایی است كه مقامات محلي آن از امنيت وثبات در این ولایت  خبر ميدهند.

ميرويس ميرزاكوال؛ سخن‌گوي والي باغيس مي‌گويد که اكثر باشندگان در بادغيس كارت راي دهي گرفتند كه اين نشاندهنده امنيت در اين ولايت است.

از سوي ديگر شماري از مردم  از افزایش ناامني‌ها شکایت کرده مي‌گويند که حتی در برخی مناطق  در جریان روز هم گشت و گذار ناممکن می‌شود.

بانزديك شدن به زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوري وانتقال پروسه مسووليت‌ها امنيتي از نيروهاي خارجي به نيروهاي افغان، مسوولان امنيتي تلاش مي‌ورزند تا امنيت و ثبات را در کشور تامین کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA